Byte och returer
Öppet köp 14 dagar
Du har alltid 14 dagars öppet köp från det att du har tagit emot din vara.
▪️ Retur ▪️ Byte ▪️ Returavgift ▪️ Reklamation ▪️ Återbetalning
Retur
Du har alltid 14 dagars öppet köp från det att du tog emot din vara. Alla produkter som du returnerar måste vara i samma skick som de var när du erhöll dem. Returnerade produkter accepteras inte om de är använda, tvättade eller har hanterats vårdslöst. Alla etiketter måste sitta kvar. Varje plagg kontrolleras vid retur.
Gör så här för att returnera
Din retur ska returneras med samma leveranspartner som levererade ditt paket såvida du inte väljer att själv stå för frakten.
Skriv ut retursedeln som du hittar i ditt leveransbekräftelse-mail. Fyll i den och skicka med i paketet. Kan du inte skriva ut så går det lika bra att göra en egen notering och skicka med i paketet. Packa varorna i lämpligt emballage. Använd gärna samma påse/kartong som du fick dina varor i.
Retur med Earlybird
I ditt SMS för leveransen från Early Bird finns en länk där du kan boka din retur. Följ stegen för att boka din retur, du kommer att få en kod som du ska skriva direkt på paketet, stort och tydligt. Lägg sedan din retur i din brevlåda alternativt hängande på dörren (som du fick det levererat). Om det är regnigt, plasta gärna in lådan med en plastpåse eller liknande (och se till så att koden syns). Early Bird hämtar ditt paket tidigt på morgonen och du får ett SMS kl. 07.00 med en bekräftelse från Early Bird att de har hämtat upp det.
Retur med Postnord
Har du fått ditt paket levererat med Postnord och vill göra en retur - kontakta oss på hello@purefemale.se så skickar vi en QR-kod alternativt adresslapp som du kan använda.
Egen returfrakt
Vill du själv stå för returfrakten och t.ex. välja ett annat fraktsätt går det också bra. Då debiterar vi dig självklart ingen returavgift.
Paketet ska i det fallet skickas till:
Pure Female
Åsbogatan 12
50336 Borås
Tänk på att om du själv står för returfrakten så ansvarar du själv för att returen kommer fram till oss.
Återbetalning
Så snart vi har hanterat och registrerat din retur så får du en bekräftelse via e-post och din faktura/betalning justeras direkt. Att vi inte har registrerat din retur ännu behöver inte betyda att vi inte har tagit emot den, räkna med 10-15 arbetsdagar från det att du skickade din retur tills dess att du får en bekräftelse på din retur.
Ett tips! Om du har betalat via Klarna så ladda ner Klarna-appen (om du inte redan har), i den kan du välja att pausa din faktura, klicka på Rapportera retur. Då behöver du inte oroa dig för att din faktura hinner förfalla. När vi registrerar din retur justeras din faktura/betalning och kommer på nytt till dig i ett separat mail från Klarna (du får alltså ingen ny faktura, det är originalfakturan som gäller).
Returavgifter
Vid retur debiterar vi en returavgift beroende på land. Väljer du att själv stå för returfrakten debiterar vi självklart inte någon returavgift.
Returavgifter: | |
---|---|
Sverige | 49 SEK |
Danmark | 49 SEK |
Finland | 49 SEK |
Övriga Europa | 69 SEK |
Övriga världen | 69 SEK |
Byte kostnadsfritt
Att byta till en annan storlek eller färg är helt konstnadsfritt. Vi kan dessvärre inte godkänna bytesorder, d.v.s. byte från en vara till en annan.
Du har alltid 14 dagars öppet köp från det att du tog emot din vara. Alla produkter som du returnerar måste vara i samma skick som de var när du erhöll dem. Returnerade produkter accepteras inte om de är använda, tvättade eller har hanterats vårdslöst. Alla etiketter måste sitta kvar. Varje plagg kontrolleras vid retur.
Gör så här för att byta
Alt. 1:
Maila hello@purefemale.se och ange ditt ordernummer och vilken färg/storlek du vill byta till. Vi reserverar klänningen direkt och skickar den när vi har tagit emot din retur.
Alt. 2:
Gör en ny beställning online på ditt önskade byte och gör en retur enligt ovan av produkten som inte passade. Är det en ny storlek eller färg beställd så syns det på din orderhistork och ingen returavgift debiteras.
Alt. 3:
Notera storlek du vill byta till på din retursedel. När vi hanterat returen så skickar vi din nya storlek, om den finns kvar i lager.
Observera: Har du valt att betala med Klarna (faktura) så är det den första (originalfakturan) som gäller även för bytet. Det utfärdas alltså ingen ny faktura för bytet. Har du pausat/rapporterat retur för din faktura hos Klarna kan du enkelt ta bort det i Klarnas app eller sida så aktiveras fakturan igen och du kan betala den.
Är du osäker på vilken storlek du ska beställa så följ vår storleksguide "Hitta din storlek" som finns vid varje produkt. Det finns även plaggmått på varje produkt. Är du fortfarande lite osäker eller vill ha råd så hör gärna av dig till oss på hello@purefemale.se
Reklamation
Har du mottagit en vara som visar sig vara felaktig? Meddela oss samt returnera varan inom 14 dagar. Maila kundservice hello@purefemale.se och uppge vad som är fel med produkten och meddela om du vill ha en ny vara eller pengarna tillbaka. När vi mottagit din reklamation och kontrollerat varans skick, godkänns den så krediteras din betalning.